• POKS

Miten tehdä Instagramin profiilikuvauksesta houkutteleva?

Tuo pieni tekstitila Instagramin biossa – niin tärkeä, mutta niin vaikea! Kuvausteksti on yhteneväisen visuaalisuuden lisäksi se juttu, johon uusi käyttäjä profiiliisi tutustuessaan ensimmäisenä törmää. Tekstin pitäisi kertoa nasevasti se, kuka olet, mitä teet tai minkälaisia palveluja tarjoat. Eikä pahitteeksi olisi, jos kuvaus jollakin tapaa myös eroaisi harmaasta massasta ja indentifioisi brändiäsi mahdollisimman tehokkaasti. Mutta miten ihmeessä saada kuvaustekstistä paitsi mielenkiintoinen, myös informatiivinen? Tsekkaa kuusi hyvää esimerkkiä biosta, joka toimii.


1. Tee informatiivisuudesta se juttu


Monen yrityksen kohdalla se tärkein juttu on sijainti, jonka tulee käydä selvästi ilmi biosta. Aukioloajatkaan eivät olisi pahitteeksi. Mikä tärkein infosi onkaan, pyri selkeyteen. Näin infoa jakaa Crematology Coffee Roasters.



2. Jaottele


Unohda epäselvä pötköteksti ja jaottele teksti sopiviin osiin. Tai hyödynnä emojeita, kirjaisinvälejä tai rivinvaihtoa. Kyse ei ole vain visuaalisista kikoista vaan siitä, että kuvaus on käyttäjän kannalta selkeämmin hahmotettavissa. Katso mallia Powaulta.



3. Hyödynnä omaa äänensävyäsi


Bio on se paikka, jossa syntyvät ensivaikutelmat. Anna siis asenteesi ja persoonallinen äänensävysi näkyä! Näin sen ilmaisee Thinx.



4. Puhuttele käyttäjää


Passiivi on huomattavan yleinen tapa profiilikuvauksissa. Mitäpä jos lähestyisitkin vähän suoraviivaisemmin häntä, joka profiiliasi kurkkii? Anese.co puhuttelee käyttäjää näin.



5. Hyödynnä arvojasi


Voisiko edustamiesi arvojen esiintuominen olla the thing? Katso vaikka, miten sopivasti arvojaan heittää kehiin Organic Basics!



6. Tiivistä


Mitä lyhyempi ja yksinkertaisempi, sitä vaikeampi! Helpompaa on jaaritella ummet ja lammet kuin kiteyttää asiat muutamaan sanaan. Lyhyt ja napakka voi kuitenkin toimia, kuten Mylk Labs todistaa.