• POKS

Kolme tapaa saada käyttäjän huomio some-feedissä

Päivitetty: 11o heinä 2018

Feediä selaava peukalo on vikkelä. Jos et silmänräpäyksessä saa käyttäjän huomiota omalle sisällöllesi – olipa se sitten maksettua tai orgaanista – peli on auttamatta menetetty. Itseasiassa aikaa on 1,7 sekuntia, joten koukuttavan ja mielenkiintoisen sisällön merkitys on väistämätön.


Video on tehokas sisältömuoto niin Facebookissa kuin Instagramissakin. Paitsi että se – oikein toteutettuna – kiinnittää katsojan huomion still-kuvaa tehokkaammin, myös algoritmi suosii videoformaattia. Näin ollen videosisältö saa orgaanista näkyvyyttä staattista sisältöä helpommin.


Edelleenkin videosisältö katsotaan 85 prosentin todennäköisyydellä ilman ääntä, mutta tätäkin faktaa voi käyttää hyödykseen. Tärkeä fakta on myös se, että 1,5 kertaa todennäköisemmin videosisältösi katsotaan mobiililaitteella kuin desktopilla. Mobiiliystävälliset neliö- ja pystyformaatit ovatkin siksi yleistyneet huimasti.


Minkälaisella videosisällöllä käyttäjän huomio sitten napataan? Kokeile vaikkapa näitä keinoja.


1) Cinemagraphy


Cinemagraphy on toteutus, jossa still-kuvan tietty osa tehdään eläväksi. Silmä havaitsee hienovaraisen liikkeen, jonka vuoksi käyttäjä kiinnittää sisältöön huomiota.



2) Stop Motion


Stop Motion -videossa pysähtyneitä esineitä ja asioita liikutellaan siten, että elementit heräävät eloon kuva kerrallaan.



Näin sen tekee Anyday Nuts.


3) How To


How To on suosittu videomuoto. Tarkoituksena on näyttää, miten jokin asia tehdään, mutta aikaa manipuloiden – hommaa ei siis näytetä livenä.



Näin sen tekee Yhteishyvä.


Haluaisitko ottaa videon mukaan some-tekemiseesi? Tarvitseko apua videotuotantoosi? Ota yhteyttä, Poks auttaa!