• POKS

Instagramin avainluvut – seuraatko säännöllisesti näitä tietoja?

Kun Instagramia käyttää yritystilinä, pääsee samalla käsiksi hyödylliseen dataan. Kävijätiedoista paljastuu paitsi erittäin mielenkiintoista, myös äärimmäisen käyttökelpoista tietoa.


Sisältö

Sisältö-nimisellä välilehdellä voit tutustua esimerkiksi siihen, miten julkaisuihisi sitoudutaan, kuinka paljon ne keräävät näyttöjä, sivustoklikkauksia tai kommentteja ja miten erilaiset sisällöt aktivoivat käyttäjiä vierailemaan profiilissasi. Näitä tietoja tulkitsemalla ymmärrät, minkälaiset julkaisut kiinnostavat ja aktivoivat seuraajiasi ja voit näin ollen suunnata tekemistäsi käyttäytymisen suuntaisesti – olettaen, että tiedät, mitä Instagram-tekemiselläsi tavoittelet. Samalla tietysti huomaat, jos taas tietynlainen sisältö ei puhuttele. Epäkiinnostavaan sisältöön ei kannata tuhlata omaa saati seuraajiensa aikaa, joten luovu sellaisesta sisällöstä, joka ei tue tavoitteitasi.


Toiminta

Toiminta-välilehdeltä saat tietoa viimeaikaisista tapahtumista tilisi parissa: näet kuinka monta vierailua profiilissa on ollut viimeisen viikon aikana tai minkälaisia kattavuus- ja näyttöluvut ovat lähipäivinä olleet.

Kohderyhmä

Kohderyhmä-välilehti kertoo, minkälaisia seuraajasi ovat. Pääset käsiksi maa- ja kaupunkitietoihin, ikä- ja sukupuolijakaumaan ja esimerkiksi siihen, mihin aikaan päivästä seuraajasi ovat langoilla. Erityisesti viimeiseksi mainittu data on oleellinen: sen avulla voit optimoida julkaisuajankohtasi niin, että postaat silloin, kun seuraajasi ovat aktiivisimmillaan. Jos data kertoo, että käyttäjät selailevat Instagramia eniten keskiviikkoisin klo 9–12 ja vähiten sunnuntai-iltaisin, saat arvokasta ja varsin tarkkaa tietoa siitä, miten julkaisuja jatkossa kannattaa ajoittaa.