• POKS

Instagram Stories -mainonta haltuun

Joko Instagram Stories -mainonta on tuttua? Tarinoiden suosio kasvaa, joten myös mainostajan näkökulmasta se on erittäin potentiaalinen väylä pitää itsensä paitsi olemassa olevien asiakkaiden mielessä, myös tehdä itseään tai palvelujaan tutuksi uusien asiakkaiden keskuudessa.


Kun mainonta tarinoissa tuli vuoden 2017 aikana mahdolliseksi, nähtiin aluksi (noh, nähdään niitä vieläkin) kunnianhimottomia ratkaisuja, joissa feediin suunniteltu mainos oli sijoitettu myös tarinoiden puolelle ajatuksella kaksi kärpästä yhdellä iskulla. Lopputuloksena näin syntyy ainostaan mainontaa, joka ei vakuuta ketään. Suunnittele Instagram Stories -mainonta siis aina erikseen!


Instagram Storiesissa voi tehdä kolmenlaisia mainoksia.


1. Kuva

Kuvamainos näkyy tarinoissa aina viiden sekunnin ajan. Riittävän pitkä aika napata käyttäjän huomio, mutta: ei siinä ajassa romaaneja ehdi lukea. Pidä siis mainoksessa käytettävä teksti mahdollisimman simppelinä.


2. Video

Videomainos voi olla maksimissaan 15 sekunnin pituinen. Ja videohan ei ole ollenkaan hassumpi idea – se nimittäin pitää käyttäjän huomion viisi kertaa stilliä tehokkaammin. Video voi olla myös yksittäisistä kuvista rakennettu gif-tyyppinen toteutus. Storiesissa kävijöitä on mahdollista ohjata pois sovelluksesta alareunaan ilmestyvällä painikkeella, josta pyyhkäisemällä ylös päätyy landaussivulle. Käyttäjät tuntevat ominaisuuden, mutta sitä kannattaa siitäkin huolimatta korostaa erilaisilla elementeillä tai liikkeellä.



3. Karuselli

Karusellissa voi yhdistää kuvaa ja videota niin, että yhdessä mainoksessa on maksimissaan kolme kuva- tai videoelementtiä. Näin pidempikin viesti mahtuu mainokseen; kunhan materiaali on riittävän tehokasta pitämään käyttäjän mukana palasesta toiseen.



Lisää tietoa tarinamainoksista löydät esimerkiksi täältä.