• POKS

Alkuvuoden tärkeimmät kysymykset

Päivitetty: heinä 17

Vuoden vaihtuminen on liiketoiminnallisesti(kin) uusi alku. Joko markkinoinnin vuosikello on rakenneltu? Tulevan vuoden somestrategia laadittu? Sisällöntuotanto hiottu huippuunsa?



Aloita uusi vuosi vastaamalla näihin kymmeneen kysymykseen:


1. Missä onnistuttiin edellisvuonna?

2. Mikä ei mennyt ihan putkeen?

3. Miten ne (eli edellisten kysymysten vastaukset) otetaan huomioon tänä vuonna?

4. Mikä on ykköstavoite alkavalle vuodelle?

5. Mikä on se yksi konkreettinen askel, jonka voi ottaa heti alkuvuodesta, jotta matka kohti tavoitetta voi alkaa?

6. Mikä on se tärkein arvo, jonka pitää pysyä mukana koko matkan ajan?

7. Minkä tekemistä lisätään?

8. Minkä vähennetään?

9. Minkälaista apua tavoitteen saavuttamiseksi tarvitaan?

10. Missä vaiheessa on välitsekkauksen aika?


Asioita voi pohtia mielessään, mutta perinteinen kynä–paperi-metodi toimii vielä paremmin, sillä kun asioita laittaa ylös, ne tuntuvat konkreettisemmilta. Näin myös vastauksiin voi palata helposti välitilipäätökse tullessa ajankohtaiseksi.